018-144/2024 Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije
Številka: 018-144/2024-6Datum sprejema: 18. 11. 2024
Sklep
Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 18. člena Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/2011 s sprem.; v nadaljevanju: ZPVPJN), v senatu Aleksandra Petrovčiča kot predsednika senata ter dr. Mateje Škabar kot članice senata in Igorja Luzarja kot člana senata, v postopku pravnega varstva pri oddaji javnega naročila »Storitve projektiranja in izgradnje razstavnega prostora na EXPO Osaka 2025«, na podlagi zahtevka za revizijo vlagatelja RIKO, industrijski, gradbeni inženiring in leasing, d.o.o., Bizjanova ulica 2, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, Ljubljana (v nadaljevanju: naročnik), dne 18. 11. 2024
odločila:
1. Revizijski postopek postopka oddaje javnega naročila »Storitve projektiranja in izgradnje razstavnega prostora na EXPO Osaka 2025«, se ustavi.
2. Predlog naročnika za izdajo sklepa, s katerim se naročniku kljub vloženemu zahtevku za revizijo dovoli sklenitev pogodbe, se zavrže.
Obrazložitev:
Obvestilo o predmetnem javnem naročilu, ki ga naročnik oddaja v postopku naročila male vrednosti, je bilo dne 18. 10. 2024 objavljeno na Portalu javnih naročil pod št. objave JN007565/2024-SL1/01.
Vlagatelj je 11. 11. 2024, pred potekom roka za predložitev ponudb, vložil zahtevek za revizijo zoper določbe dokumentacije v zvezi z oddajo javnega naročila.
Naročnik je z dokumentom »Sklep« z dne 12. 11. 2024 vlagateljev zahtevek za revizijo zavrnil in njegovo zahtevo za povračilo stroškov postopka pravnega varstva ter 13. 11. 2024 Državni revizijski komisiji posredoval zahtevek za revizijo in dokumentacijo.
Naročnik je skupaj z odstopljeno dokumentacijo Državni revizijski komisiji posredoval tudi »Predlog za nezadržanje postopka oddaje javnega naročila« z dne 13. 11. 2024, s katerim ji predlaga, da kljub vloženemu zahtevku za revizijo dovoli sklenitev pogodbe z izbranim ponudnikom.
Vlagatelj je v vlogi z dne 18. 11. 2024 navedel, da umika zahtevek za revizijo zoper dokumentacijo v zvezi z oddajo predmetnega javnega naročila in da bo po prejemu sklepa o ustavitvi postopka vložil zahtevek za vračilo takse
ZPVPJN v tretjem odstavku 18. člena določa, da Državna revizijska komisija v primeru, kadar vlagatelj zahtevek za revizijo umakne, v treh delovnih dneh od prejema umika zahtevka izda sklep o ustavitvi revizijskega postopka, če še ni sprejela odločitve iz tretjega ali četrtega odstavka 31. člena ali prvega odstavka 39. člena ZPVPJN. Če je Državna revizijska komisija že odločila o zahtevku za revizijo, se umik zahtevka šteje za brezpredmeten.
Ker je vlagatelj zahtevek za revizijo umaknil pred sprejemom odločitve Državne revizijske komisije iz tretjega ali četrtega odstavka 31. člena ali prvega odstavka 39. člena ZPVPJN, je Državna revizijska komisija revizijski postopek postopka oddaje konkretnega javnega naročila na podlagi tretjega odstavka 18. člena ZPVPJN ustavila.
S tem je utemeljena odločitev Državne revizijske komisije iz 1. točke izreka tega sklepa.
ZPVPJN v prvem odstavku 20. člena določa, da lahko naročnik ob prejemu zahtevka za revizijo ali kadarkoli med predrevizijskim ali revizijskim postopkom na Državno revizijsko komisijo naslovi predlog za izdajo sklepa, s katerim se kljub vloženemu zahtevku za revizijo dovoli sklenitev pogodbe. Državna revizijska komisija v skladu s četrtim odstavkom 20. člena ZPVPJN predlogu naročnika ugodi, če po preučitvi vseh pomembnih okoliščin primera in upoštevaje razmerje med škodljivimi posledicami ugoditve predlogu in koristmi za javni interes ter koristmi za osebe, ki bi lahko bile oškodovane, ugotovi, da obstajajo prevladujoči razlogi, povezani z javnim interesom, vključno z obrambnim in varnostnim interesom, ki zahtevajo, da se predlogu ugodi.
Iz navedene določbe izhaja, da se predlog naročnika za sklenitev pogodbe veže na vloženi zahtevek za revizijo, namenjen pa je sklenitvi pogodbe še pred pravnomočno odločitvijo o zahtevku za revizijo.
Ker je v obravnavanem primeru vlagatelj med revizijskim postopkom zahtevek za revizijo, na katerega je bil vezan tudi naročnikov predlog za sklenitev pogodbe, umaknil, in je Državna revizijska komisija na podlagi umika zahtevka revizijski postopek ustavila, gre ugotoviti, da je s tem odpadel pravni interes naročnika za izdajo sklepa za dovolitev sklenitve pogodbe za predmetno javno naročilo. Na temelju navedenega je Državna revizijska komisija predlog naročnika, s katerim se naročniku kljub vloženemu zahtevku za revizijo dovoli sklenitev pogodbe, zaradi odpadle pravne podlage oziroma pravnega interesa za odločanje zavrgla.
S tem je utemeljena odločitev Državne revizijske komisije iz 2. točke izreka tega sklepa.
Glede na vlagateljevo navedbo, da bo po prejemu sklepa o ustavitvi postopka vložil zahtevek za vračilo polovice plačane takse, Državna revizijska komisija zgolj pojasnjuje, da ZPVPJN vračilo in izplačilo taks ureja v 72. členu. Ta v drugem odstavku določa, da je vlagatelj v primeru, če zahtevek za revizijo umakne po prejemu naročnikove odločitve, s katero je bil zavrnjen njegov zahtevek za revizijo, in preden sprejme Državna revizijska komisija odločitev iz prvega odstavka 39. člena ZPVPJN, upravičen do povračila polovice plačane takse. Pri tem gre poudariti, da iz tretjega odstavka 72. člena ZPVPJN izhaja, da se v primeru umika zahtevka za revizijo (določenem v drugem odstavku 72. člena ZPVPJN) zahtevek za vračilo takse vloži pred Državno revizijsko komisijo v treh delovnih dneh od prejema naročnikove odločitve o zavrnitvi zahtevka za revizijo.
Pravni pouk:
Zoper to odločitev upravni spor ni dovoljen.
Predsednik senata:
Aleksander Petrovčič, univ. dipl. ekon.,
član Državne revizijske komisije
Vročiti:
- vlagatelj,
- naročnik,
- Republika Slovenija, Ministrstvo za javno upravo.
Vložiti:
- v spis zadeve.