018-090/2024 Republika Slovenija, Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Ljubljana
Številka: 018-090/2024-11Datum sprejema: 10. 9. 2024
Sklep
Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 18. in 70. člena Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/2011 s sprem.; v nadaljevanju: ZPVPJN) v senatu Sama Červeka kot predsednika, Aleksandra Petrovčiča kot člana senata in mag. Zlate Jerman kot članice senata v postopku pravnega varstva pri oddaji naročila male vrednosti »Sanacija zaprtega odlagališča Rakovnik – izvedba vzdrževalnih del z ukrepi za odpravo prekomernih obremenitev okolja (gradnja)« in v zvezi z zahtevkom za revizijo, ki ga je vložil vlagatelj VGP Drava, d. o. o., Ptuj (v nadaljevanju: vlagatelj), ki ga zastopa Odvetniška družba Brezovec, o. p., d. o. o., Ljubljana (v nadaljevanju: pooblaščenka), zoper ravnanje naročnika Republika Slovenija, Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Ljubljana (v nadaljevanju: naročnik), 10. 9. 2024
odločila:
1. Revizijski postopek postopka oddaje naročila male vrednosti »Sanacija zaprtega odlagališča Rakovnik – izvedba vzdrževalnih del z ukrepi za odpravo prekomernih obremenitev okolja (gradnja)« (objava obvestila o naročilu male vrednosti 3. 4. 2024 na portalu javnih naročil, pod št. objave JN002112/2024-SL1/01) se ustavi glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti.
2. Naročnik je dolžan vlagatelju povrniti stroške v višini 15.830,60 eurov, v 15 dneh po vročitvi tega sklepa, v primeru zamude pa skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki začnejo teči naslednji dan po izteku roka za prostovoljno izpolnitev. Višja stroškovna zahteva se zavrne.
Obrazložitev:
Naročnik je v zvezi z oddajo javna naročila male vrednosti »Sanacija zaprtega odlagališča Rakovnik – izvedba vzdrževalnih del z ukrepi za odpravo prekomernih obremenitev okolja (gradnja)« (objava obvestila o naročilu male vrednosti 3. 4. 2024 na portalu javnih naročil, pod št. objave JN002112/2024-SL1/01) z dokumentom »Odločitev o oddaji javnega naročila« št. 430-4/2024-2570-24 z dne 19. 6. 2024, ki je bil objavljen 21. 6. 2024 na portalu javnih naročil, pod št. objave JN002112/2024-ODL/01, ponudnike obvestil, da izbere ponudbo ponudnika Kostak, d. d., Krško (v nadaljevanju: izbrani ponudnik).
Vlagatelj je po pooblaščenki 1. 7. 2024 na portal eRevizija vložil zahtevek za revizijo z dne 28. 6. 2024 in predlagal, da se mu omogoči vpogled v ponudbo izbranega ponudnika in da se razveljavi odločitev o oddaji naročila male vrednosti, uveljavljal pa je tudi povrnitev stroškov.
Naročnik je z dokumentom »Odločitev« št. 430-4/2024-2570-44 z dne 16. 7. 2024, ki ga je vložil 17. 7. 2024 na portalu eRevizija, zahtevek za revizijo zavrnil, zahtevi za povrnitev stroškov pa ni ugodil.
Naročnik je 19. 7. 2024 prek portala eRevizija Državni revizijski komisiji posredoval zahtevek za revizijo in dokumentacijo.
Vlagatelj se je z vlogo z dne 22. 7. 2024, ki jo je vložil 22. 7. 2024 prek portala eRevizija, opredelil do navedb naročnika v odločitvi o zahtevku za revizijo in pojasnil, zakaj se z njimi ne strinja. Vlagatelj je priglasil povrnitev nadaljnjih stroškov.
Državna revizijska komisija je s sklepom št. 018-090/2024-7 z dne 26. 8. 2024 zahtevku za revizijo v delu, ki se nanaša na kršitev pravice do vpogleda v dokumentacijo, ugodila tako, da se vlagatelju dovoli vpogled v ponudbo izbranega ponudnika, pri čemer je v 14 alineah naštela posamezne dokumente, vendar je zavrnila vpogled v osebne in tajne podatke. Državna revizijska komisija je odločitev o povrnitvi stroškov pridržala do končne odločitve o zahtevku za revizijo.
Naročnik je po prejemu sklepa št. 018-090/2024-7 z dne 26. 8. 2024 vlagatelju omogočil vpogled v ponudbo izbranega ponudnika, pri čemer mu je 29. 8. 2024 prek portala eRevizija poslal dopis št. 430-4/2024-2570-50 z dne 28. 8. 2024, ki mu je predložil ponudbo izbranega ponudnika.
Vlagatelj je z vlogo z dne 4. 9. 2024, vloženo 4. 9. 2024 na portal eRevizija, umaknil zahtevek za revizijo glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti, kar je utemeljil s tem, da ni ugotovil novih kršitev, potem ko mu je naročnik omogočil vpogled v ponudbo izbranega ponudnika v obsegu, kot je bil določen s sklepom št. 018-090/2024-7 z dne 26. 8. 2024. Vlagatelj je še navedel, da upoštevajoč deveti odstavek 70. člena ZPVPJN zahteva povrnitev celotnih stroškov postopka pravnega varstva, saj je moral vložiti zahtevek za revizijo, zaradi neutemeljene zavrnitve zahtevka za revizijo pa je moral vložiti tudi opredelitev do navedb iz dokumenta »Odločitev« št. 430-4/2024-2570-44 z dne 16. 7. 2024. Vlagatelj je izpostavil, da so bili vsi stroški potrebni, pri čemer ti ne bi nastali, če naročnik ne bi ravnal protipravno in bi mu omogočil vpogled v ponudbo izbranega ponudnika.
Državna revizijska komisija je pred sprejemom odločitve iz tretjega odstavka 31. člena ZPVPJN, četrtega odstavka 31. člena ZPVPJN oziroma prvega odstavka 39. člena ZPVPJN o zahtevku za revizijo v delu, ki se nanaša na izpodbijanje odločitve o oddaji naročila male vrednosti, prejela umik zahtevka za revizijo, zato je skladno s prvo povedjo iz tretjega odstavka 18. člena ZPVPJN ustavila revizijski postopek postopka naročila male vrednosti »Sanacija zaprtega odlagališča Rakovnik – izvedba vzdrževalnih del z ukrepi za odpravo prekomernih obremenitev okolja (gradnja)« (objava obvestila o naročilu male vrednosti 3. 4. 2024 na portalu javnih naročil, pod št. objave JN002112/2024-SL1/01) glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti.
S tem je odločitev Državne revizijske komisije iz 1. točke izreka tega sklepa utemeljena.
Ker je Državna revizijska komisija v sklepu št. 018-090/2024-7 z dne 26. 8. 2024 vlagateljevo zahtevo za povrnitev stroškov pridržala do končne odločitve o zahtevku za revizijo, o teh stroških odloča v tem sklepu.
Vlagatelj je umaknil zahtevek za revizijo glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti in torej v delu, ki se nanaša na izpodbijanje odločitve o oddaji naročila male vrednosti, zato Državna revizijska komisija ni mogla ugotavljati, ali bi bil zahtevek za revizijo utemeljen v celoti in ne le delno glede vpogleda v dokumentacijo ter ali bi zato vlagatelju pripadali celotni potrebni stroški (prim. tretji odstavek 70. člena ZPVPJN). Ker ima umik zahtevka za revizijo glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti za rešitev konkretne zadeve v vsebinskem smislu enak pomen kot zavrnitev zahtevka za revizijo glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti (namreč tako umik zahtevka za revizijo kot tudi zavrnitev zahtevka za revizijo ne omogočata, da Državna revizijska komisija ugotovi, da je zahtevek za revizijo glede predloga za razveljavitev odločitve o oddaji naročila male vrednosti utemeljen), je Državna revizijska komisija izhajala iz devetega odstavka 70. člena ZPVPJN in štela, da je vlagatelj uspel v obsegu 50 %. Vlagatelj namreč ni vpogledal v ponudbo izbranega ponudnika v obsegu, za katerega je zatrjeval, da je naročnik kršil njegovo pravico do vpogleda v dokumentacijo, saj je naročnik v celoti zavrnil očitke o kršitvi vlagateljeve pravice do vpogleda v dokumentacijo, Državna revizijska komisija pa je s sklepom št. 018-090/2024-7 z dne 26. 8. 2024 omogočila vpogled le v omejenem obsegu.
Glede na navedeno Državna revizijska komisija upoštevajoč prvi, drugi, tretji in deveti odstavek 70. člena ZPVPJN ter skladno z Odvetniško tarifo (Uradni list RS, št. 2/2015; v nadaljevanju: OT) in Sklepom o spremembi vrednosti točke (Uradni list RS, št. 22/2019), ob upoštevanju okoliščin primera, kot potrebne priznava stroške:
- takse v višini 25.000 eurov,
- stroške za sestavo zahtevka za revizijo (tarifna številka 44/1 OT) v višini 5.400 eurov (9.000 točk), povečani za 22 % DDV, kar znese 6.588 eurov,
in
- izdatke (tretji odstavek 11. člena OT) od 9.000 točk v višini 60 eurov (20 + 80 točk), povečane za 22 % DDV, kar znese 73,20 eurov,
kar skupaj znese 31.661,20 eurov. Glede na priznani uspeh 50 % je naročnik dolžan vlagatelju povrniti stroške v višini 15.830,60 eurov v 15 dneh po vročitvi tega sklepa, po izteku tega roka pa z zakonskimi zamudnimi obrestmi do plačila.
Vlagatelj je povrnitev stroškov priglasil tudi v vlogi z dne 22. 7. 2024, vendar mu jih Državna revizijska komisija ni priznala, saj je bilo vse, kar je bistveno za odločanje o kršitvi vlagateljeve pravice do vpogleda v dokumentacijo, razvidno že iz zahtevka za revizijo.
Državna revizijska komisija je zato kot neutemeljeno zavrnila višjo stroškovno zahtevo od priznanih 15.830,60 eurov.
S tem je odločitev Državne revizijske komisije iz 2. točke izreka tega sklepa utemeljena.
Pravni pouk:
Zoper to odločitev ni dovoljen upravni spor po 39.a členu ZPVPJN.
Predsednik senata:
Samo Červek, univ. dipl. prav.,
predsednik Državne revizijske komisije
Vročiti (na portalu eRevizija):
- naročnik,
- vlagatelj po pooblaščenki,
- izbrani ponudnik,
- Republika Slovenija, Ministrstvo za javno upravo.
Vložiti:
- v spis zadeve, tu