018-296/2005 Rižanski vodovod Koper d.o.o. - dopolnilni sklep
Številka: 018-296/2005-31-2357 D O P O L N I L N IDatum sprejema: 4. 10. 2005
Sklep
Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljnjem besedilu: Državna revizijska komisija) je na podlagi 22. člena Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja (Uradni list RS, št. 78/1999, 90/1999, 110/2002, 42/2004, 61/2005; v nadaljnjem besedilu: ZRPJN) ter na podlagi 325. in 326. člena Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 26/1999, 96/2002, 2/2004, 2/2004 (10/2004 - popr.); v nadaljevanju: ZPP) po članici mag. Metki Cerar, kot predsednici senata, ob sodelovanju svetovalca Boruta Smrdela, v postopku nadzora nad zakonitostjo postopka oddaje javnega naročila "vodovodni material" in na podlagi zahtevka za revizijo in vloge, z dne 03.10.2005, ki ju je vložil vlagatelj Cimmex, d.o.o., Vojkova 8, Solkan (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika Rižanski vodovod Koper, d.o.o.- s.r.l., Ulica 15. maja 13, Koper (v nadaljevanju: naročnik), dne 04.10.2005
odločila:
1. Predlogu za dopolnitev sklepa, kot izhaja iz vlagateljeve vloge, z dne 03.10.2005, se ugodi.
2. Naročnik je vlagatelju dolžan povrniti stroške, nastale v zvezi z revizijo, v višini 100.000,00 SIT, v roku 15 dni od prejema tega sklepa, pod izvršbo. Višja stroškovna zahteva vlagatelja se zavrne.
Obrazložitev:
Naročnik je dne 28.07.2005 sprejel sklep o pričetku postopka oddaje javnega naročila "vodovodni material". Javni razpis za oddajo predmetnega javnega naročila je naročnik objavil v Uradnem listu RS, št. 76, z dne 12.08.2005, pod številko objave Ob-21988/05.
Z vlogo z dne 29.08.2005, oddano pred potekom roka za oddajo ponudb, je vlagatelj na naročnika naslovil zahtevek za revizijo.
Naročnik je o vlagateljevem zahtevku za revizijo odločil s sklepom, št. U-53/05, z dne 13.09.2005, s katerim je le-tega zavrnil.
Vlagatelj je z vlogo, z dne 16.09.2005, naročnika obvestil, da želi revizijski postopek nadaljevati pred Državno revizijsko komisijo.
Ob predhodnem preizkusu zahtevka za revizijo je Državna revizijska komisija ugotovila, da je le-ta nepopoln, saj ni vseboval potrdila o plačilu takse za revizijo v višini, kot jo opredeljuje prvi odstavek 22. člena ZRPJN. Skladno s prvim odstavkom 21. člena ZRPJN je Državna revizijska komisija vlagatelja dne 22.09.2005 zato pozvala k dopolnitvi revizijskega zahtevka. Vlagatelj je slednjega dopolnil z vlogo, z dne 23.09.2005, s katero je predložil potrdilo o plačilu dodatnih 100.000,00 SIT takse za revizijo.
Državna revizijska komisija je z dopisom, z dne 22.09.2005, naročnika pozvala k predložitvi celotne originalne dokumentacije o predmetnem postopku oddaje javnega naročila. Naročnik je dokumentacijo Državni revizijski komisiji posredoval dne 27.09.2005.
Državna revizijska komisija je dne 29.09.2005 izdala sklep, številka 018-296/2005-31-2311, s katerim je vlagateljevemu zahtevku za revizijo ugodila in je razveljavila razpisno dokumentacijo postopka oddaje javnega naročila "vodovodni material" (javni razpis objavljen v Uradnem listu RS, št. 76, z dne 12.08.2005, pod številko objave Ob-21988/05) v delu, ki se nanaša na opredelitev tehničnih značilnosti predmeta javnega naročila v 1. sklopu le-tega, pri blagu "cevi iz duktilne litine", ter v delu, kjer je kot pogoj za 1. sklop predmetnega javnega naročila določena zahteva po izkazu letne realizacije za zadnja tri leta (2002, 2003, 2004) v višini 550 milijonov SIT. O stroških revizijskega postopka Državna revizijska komisija v svojem sklepu ni odločala, saj iz dokumentacije o predmetnem postopku oddaje javnega naročila in revizijskem postopku, kot je bila predložena s strani naročnika, ni bila razvidna priglasitev le-teh s strani nobene od strank v postopku.
Dne 03.08.2005, po prejemu zgoraj opredeljenega sklepa Državne revizijske komisije, je vlagatelj na Državno revizijsko komisijo naslovil vlogo, ki jo gre šteti za predlog za dopolnitev sklepa, v smislu prvega odstavka 325. člena ZPP, ki se v reviziji postopkov oddaje javnih naročil in v drugih postopkih, urejenih s tem zakonom, smiselno uporablja glede vprašanj, ki jih ta zakon ne ureja. V njej pojasnjuje, da je naročniku dostavil svoj zahtevek za povračilo stroškov, na poziv Državne revizijske komisije pa je naknadno vplačal še dodatnih 100.000,00 SIT takse za revizijo. Zahtevka za povračilo naknadno plačanih 100.000,00 SIT vlagatelj naročniku ni dostavil, saj je bilo očitno, da Državna revizijska komisija slednjega s pozivom k dopolnitvi zahtevka ni seznanila. Vlagatelj je menil, da se ta del stroška avtomatično smatra kot dodaten strošek k zahtevku, ki je bil dostavljen naročniku.
Vlagatelj je k svoji vlogi priložil tudi kopijo zahtevka za povrnitev stroškov, nastalih v zvezi z revizijo, posredovanega naročniku, iz katerega izhaja njegova priglasitev stroškov v višini 100.000,00 SIT, za plačilo takse za revizijo, ter v višini 10.000,00 SIT, za "stroške obdelave revizijskega postopka". Vlagatelj je priložil tudi povratnico, iz katere je razvidno, da je naročnik vlagateljev zahtevek za povrnitev stroškov, nastalih v zvezi z revizijo, prejel dne 21.09.2005.
Iz določil prvega odstavka 325. člena ZPP izhaja: "Če sodišče ni odločilo o vseh zahtevkih, o katerih bi moralo odločiti s sodbo, ali ni odločilo o delu zahtevka, lahko stranka v petnajstih dneh od prejema sodbe predlaga pravdnemu sodišču, naj se sodba dopolni". Iz četrtega odstavka 326. člena dalje izhaja tudi, da v primeru, če se predlog za dopolnitev sodbe nanaša samo na stroške postopka, odloči o njem predsednik senata brez naroka.
Skladno s tretjim odstavkom 22. člena ZRPJN mora v primeru, če je zahtevek za revizijo utemeljen, naročnik na pisno zahtevo vlagatelju zahtevka za revizijo povrniti potrebne stroške, nastale z revizijo, skladno s petim odstavkom 22. člena ZRPJN pa morata stranki v zahtevi opredeljeno navesti stroške, za katere zahtevata povračilo. Povrnitev stroškov je mogoče zahtevati do sprejema odločitve naročnika oziroma Državne revizijske komisije o zahtevku za revizijo.
Državna revizijska komisija ugotavlja, da je vlagatelj do sprejema odločitve Državne revizijske komisije o zahtevku za revizijo v revizijski postopek priglasil stroške, nastale v zvezi z revizijo, v višini 100.000,00 SIT, za plačilo takse za revizijo, ter v višini 10.000,00 SIT, za "stroške obdelave revizijskega postopka". To dejstvo v postopku odločanja o vlagateljevem revizijskem zahtevku pred Državno revizijsko komisijo ni bilo ugotovljeno, saj naročnik navkljub pozivu Državne revizijske komisije, naj slednji odstopi celotno originalno dokumentacijo o predmetnem postopku oddaje javnega naročila, vlagateljeve zahteve za povračilo stroškov, prejete dne 21.09.2005, Državni revizijski komisiji ni odstopil.
Državna revizijska komisija ugotavlja tudi, da je vlagatelj na njeno zahtevo, z dne 22.09.2005, svoj nepopoln revizijski zahtevek dopolnil s predložitvijo potrdila o plačilu dodatnih 100.000,00 SIT takse za revizijo. Ob zapisanem pa gre obenem ugotoviti, da vlagatelj stroškov dodatno plačane takse do sprejema odločitve Državne revizijske komisije o zahtevku za revizijo ni priglasil v revizijski postopek; opozoriti gre namreč, da dopolnitve zahtevka za revizijo s predložitvijo potrdila o plačilu takse ni mogoče enačiti s priglasitvijo stroškov v revizijski postopek, vlagateljeva domneva, "da se ta del stroška avtomatsko smatra kot dodaten strošek k zahtevku", pa je brez pravne podlage.
Skladno s šestim odstavkom 22. člena ZRPJN o stroških odločata naročnik oziroma Državna revizijska komisija. Odločitev Državne revizijske komisije je izvršilni naslov.
Državna revizijska komisija na podlagi pravočasno podanega predloga vlagatelja za izdajo dopolnilnega sklepa, ugotovljenega dejanskega stanja in na podlagi zgoraj opredeljene pravne podlage vlagatelju s predmetnim dopolnilnim sklepom priznava stroške, v zvezi z revizijo, v višini 100.000,00 SIT, nastale s plačilom takse za revizijo.
Državna revizijska komisija vlagatelju ne priznava priglašenih stroškov po postavki "stroški obdelave revizijskega postopka", v višini 10.000,00 SIT, saj je ta postavka priglašenih stroškov po višini in temelju pavšalna in neobrazložena in zanjo ni najti pravne podlage.
Naročnik je vlagatelju dolžan povrniti stroške, nastale v zvezi z revizijo, v višini 100.000,00 SIT, v roku 15 dni od prejema tega sklepa, pod izvršbo. Višja stroškovna zahteva vlagatelja se zavrne.
S tem je utemeljena odločitev Državne revizijske komisije iz izreka tega sklepa.
POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Po končanem postopku pred Državno revizijsko komisijo je sodno varstvo zagotovljeno v postopku povračila škode pred sodiščem splošne pristojnosti (peti odstavek 23. člena ZRPJN).
Ljubljana, 04.10.2005
Predsednica senata:
mag. Metka Cerar
članica Državne revizijske komisije
Vročiti:
- Rižanski vodovod Koper, d.o.o.- s.r.l., Ulica 15. maja 13, Koper,
- Cimmex, d.o.o., Vojkova 8, Solkan,
- Republika Slovenija, Ministrstvo za finance, Sektor za javna naročila, gospodarske javne službe in koncesije, Beethovnova 11, Ljubljana,
- Državno pravobranilstvo Republike Slovenije, šubičeva 2, Ljubljana.