018-167/2005 Ministrstvo za promet, DRSC
Številka: 018-167/05-34-1292Datum sprejema: 7. 6. 2005
Sklep
Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljnjem besedilu: Državna revizijska komisija) je na podlagi 23. člena Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja (Uradni list RS, št. 78/99, 90/99, 110/02 in 42/04; v nadaljevanju: ZRPJN), po članu Franciju Kodela, ob sodelovanju svetovalca Boruta Smrdela, v postopku nadzora nad zakonitostjo postopka oddaje javnega naročila "redni pregledi objektov na državnih cestah na področjih KR, MS, PT, CE in MB" in na podlagi zahtevka za revizijo, ki ga je vložil vlagatelj Gradis skupina G, d.d., šmartinska cesta 134a, Ljubljana, ki ga zastopa odvetnik Bojan Župevec, Hrvatski trg 3, Ljubljana (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika Republika Slovenija, Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Tržaška 19, Ljubljana (v nadaljevanju: naročnik), dne 07.06.2005
odločila:
1. Naročnikova odločitev o razveljavitvi celotnega postopka oddaje javnega naročila "redni pregledi objektov na državnih cestah na področjih KR, MS, PT, CE in MB", kot je vsebovana v njegovem sklepu, št. 347-07-8/2005, z dne 19.05.2005, se razveljavi.
2. Naročnik mora o zahtevku za revizijo odločiti ponovno, in sicer v mejah le- tega, skladno z 2. členom ZPP.
Obrazložitev:
Naročnik je dne 28.02.2005 sprejel sklep o pričetku postopka oddaje javnega naročila "redni pregledi objektov na državnih cestah na področjih KR, MS, PT, CE in MB". Javni razpis je naročnik objavil v Uradnem listu RS, št. 20-21, z dne 04.03.2005, pod številko objave Ob-6403/05.
Dne 21.04.2005 je naročnik izdal odločitev o oddaji javnega naročila, iz katere izhaja, da se predmetno javno naročilo odda ponudniku Zavod za gradbeništvo Slovenije, Dimičeva 12, Ljubljana (v nadaljevanju: izbrani ponudnik), katerega ponudba je po merilih za ocenjevanje ponudb ekonomsko najugodnejša.
Z vlogo, datirano z datumom 26.04.2005, je vlagatelj na naročnika naslovil zahtevo za dodatno obrazložitev odločitve o oddaji javnega naročila. Naročnik je dodatno obrazložitev podal z dokumentom, z dne 05.05.2005.
Dne 13.05.2005 je vlagatelj na naročnika naslovil zahtevek za revizijo. V njem uvodoma navaja, da je v postopku oddaje javnega naročila izpolnil zahtevo po predložitvi referenc, čemur pritrjuje tudi naročnik, ki je vlagateljevo ponudbo ocenil za ekonomsko manj ugodno, ni pa je izločil, kot bi to moral storiti, če vlagatelj ne bi izkazal izpolnjevanja pogoja tehnične sposobnosti. V nadaljevanju vlagatelj navaja, da je naročnik v javnem razpisu zapisal, da bo ponudbe ocenjeval zgolj po merilu najnižja cena, v razpisni dokumentaciji pa je določil, da bo ponudbe ocenjeval tudi po drugih merilih. Vlagatelj poudarja, da bi zahtevek za revizijo, v kolikor bi menil, da obstaja verjetnost naročnikovega ravnanja, da ne bo upošteval objavljenega merila za ocenjevanje ponudb, vložil že v fazi pred oddajo ponudb. Vlagatelj zato zahteva razveljavitev odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila in ponovno izvedbo postopka ocenjevanja ponudb, skladno z merilom, objavljenim v javnem razpisu predmetnega postopka oddaje javnega naročila. "Zgolj podrejeno" vlagatelj navaja, da naročnik merila za ocenjevanje ponudb, kot je zapisano v razpisni dokumentaciji, ni pravilno uporabil. Vlagatelj tako ugotavlja, da naročnik pri ocenjevanju referenc ponudnikov, pod postavko "izdelava ocen nosilnosti mostov", ni upošteval referenc, ki jih je vlagatelj nesporno priložil svoji ponudbi in ki so jih, skladno z navodili, podpisali in žigosali naročniki storitev izdelave ocen nosilnosti mostov. Naročnik je vlagateljevo ponudbo tako namesto z 100 točkami ocenil z 90 točkami, v posledici napačnega ocenjevanja pa je tudi izbral ponudbo izbranega ponudnika. Naročnik je lažno prikazal, da je ponudba izbranega ponudnika ugodnejša, četudi je tako glede na merilo, objavljeno v javnem razpisu, kot tudi na podlagi meril v razpisni dokumentaciji, vlagateljeva ponudba najugodnejša. Z izborom ponudbe izbranega ponudnika je naročnik kršil načeli gospodarnosti in učinkovitosti porabe javnih sredstev ter enakopravnosti ponudnikov. Vlagatelj zato zahteva razveljavitev odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila in ponovno izvedbo ocenjevanja ponudb. V revizijski postopek priglaša tudi stroške, nastale v zvezi z revizijo, in sicer v znesku 100.000,00 SIT, za takso za revizijski postopek, ter v protivrednosti 2000 točk po veljavni Odvetniški tarifi (Uradni list RS, št. 67/2003 (70/2003 - popr.); v nadaljevanju: Odvetniška tarifa), povečano za 20% DDV, za stroške svetovanja in priprave zahtevka za revizijo.
Naročnik je o vlagateljevem zahtevku za revizijo odločil s sklepom, št. 347-07-8/2005, z dne 19.05.2005, s katerim je zahtevku za revizijo ugodil in je v celoti razveljavil predmetni postopek oddaje javnega naročila. Naročnik je ugodil tudi vlagateljevi zahtevi za povrnitev stroškov, nastalih v zvezi z revizijo, v zvezi s katerimi je odločil, da bo vlagatelju povrnil stroške v višini 364.000,00 SIT. V obrazložitvi svoje odločitev naročnik navaja, da je v skladu z vlagateljevo zahtevo, da se razveljavi odločitev o oddaji javnega naročila in ponovno izvede postopek ocenjevanja ponudb, ponovno pregledal razpisno dokumentacijo in ugotovil, da na podlagi obstoječe razpisne dokumentacije ne bo mogel oceniti prispelih ponudb. Iz navedenega razloga je naročnik odločil, da se vlagateljevemu revizijskemu zahtevku ugodi, postopek oddaje predmetnega javnega naročila pa v celoti razveljavi in ponovi.
Vlagatelj je z vlogo, z dne 24.05.2005, na naročnika naslovil obvestilo o nadaljevanju revizijskega postopka pred Državno revizijsko komisijo. V njem je opozoril, da je v revizijskem postopku zahteval razveljavitev naročnikove odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila in ponovno izvedbo postopka ocenjevanja ponudb, v skladu z merilom objavljenim v javnem razpisu, podrejeno pa razveljavitev naročnikove odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila in ponovno izvedbo postopka ocenjevanja ponudb. Naročnik je njegovemu zahtevku za revizijo ugodil, pri čemer pa je razveljavil celoten postopek oddaje javnega naročila. Izrek naročnikovega sklepa je po mnenju vlagatelja v nasprotju sam s seboj in predvsem z vlagteljevim zahtevkom, saj naročnik o le- tem sploh ni odločal. Prejeti naročnikov sklep o razveljavitvi celotnega postopka oddaje javnega naročila še utrjuje vlagateljev sum, da je naročnik že pred objavo javnega razpisa izbral izvajalca za izvedbo predmetnega javnega naročila.
Naročnik je z dopisom, z dne 26.05.2005, Državni revizijski komisiji odstopil dokumentacijo o predmetnem postopku oddaje javnega naročila.
Po pregledu dokumentacije o javnem naročilu ter proučitvi utemeljenosti navedb vlagatelja in naročnika je Državna revizijska komisija, na podlagi 23. člena ZRPJN, odločila tako, kot izhaja iz izreka tega sklepa, in sicer iz razlogov, ki so navedeni v nadaljevanju.
Državna revizijska komisija z vpogledom v vlagateljev zahtevek za revizijo ugotavlja, da je slednji kot primarno podal zahtevo po tem, da se razveljavi odločitev o oddaji predmetnega javnega naročila in ponovno izvede postopek ocenjevanja ponudb, skladno z merilom, objavljenim v javnem razpisu predmetnega postopka oddaje javnega naročila, podrejeno pa je podal zahtevo po razveljavitvi odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila in ponovni izvedbi ocenjevanja ponudb
Državna revizijska komisija dalje ugotavlja, da je naročnik s svojim sklepom, z dne 19.05.2005, vlagateljevemu revizijskemu zahtevku ugodil, ob čemer pa je odločil, da se predmetni postopek oddaje javnega naročila v celoti razveljavi.
Iz določil 2. člena Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 26/1999, 96/2002, 2/2004, 2/2004 (10/2004 - popr.); v nadaljevanju: ZPP), ki se v reviziji postopkov oddaje javnih naročil smiselno uporablja na temelju petega odstavka 3. člena ZRPJN, izhaja, da je naročnik v revizijskem postopku dolžan odločati v mejah zahtevka za revizijo.
Državna revizijska komisija ob upoštevanju zgoraj zapisanih ugotovitev glede dejanskega stanja zadeve in ob upoštevanju opredeljene pravne podlage ugotavlja, da naročnik v postopku presoje utemeljenosti vlagateljevega revizijskega zahtevka ni odločal v mejah le-tega, saj je navkljub vlagateljevi zahtevi po razveljavitvi odločitve o oddaji javnega naročila, v okviru odločanja o zahtevku za revizijo, razveljavil celoten postopek oddaje predmetnega javnega naročila. Iz navedenih razlogov je Državna revizijska komisija naročnikovo odločitev o razveljavitvi celotnega postopka oddaje javnega naročila "redni pregledi objektov na državnih cestah na področjih KR, MS, PT, CE in MB", kot je vsebovana v njegovem sklepu, št. 347-07-8/2005, z dne 19.05.2005, razveljavila. Državna revizijska komisija naročniku, na temelju tretjega odstavka 23. člena ZRPJN, nalaga, da ponovno odloči o vlagateljevem zahtevku za revizijo, in sicer v mejah le- tega, skladno z 2. členom ZPP. Državna revizijska komisija v ponovno odločanje naročnika o vlagateljevem zahtevku za revizijo prepušča tudi odločitev o stroških revizijskega postopka.
Državna revizijska komisija ob zapisanem pripominja, da mora naročnik v primeru, če bo zahtevku za revizijo ugodil ter bo razveljavil odločitev o oddaji javnega naročila, obenem pa bo pred ponovnim ocenjevanjem ponudb ugotovil, da na podlagi obstoječe razpisne dokumentacije ne more ali ne bo mogel oceniti prispelih ponudb, skladno z drugim odstavkom 25. člena ZJN-1, ponoviti javni razpis in povrniti ponudnikom na njihovo zahtevo stroške, za katere predložijo dokazila.
S tem je utemeljena odločitev Državne revizijske komisije iz izreka tega sklepa.
POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Po končanem postopku pred Državno revizijsko komisijo je sodno varstvo zagotovljeno v postopku povračila škode pred sodiščem splošne pristojnosti (peti odstavek 23. člena ZRPJN).
Ljubljana, 07.06.2005
Franci Kodela, univ. dipl. prav.,
Član Državne revizijske komisije
Vročiti:
- Republika Slovenija, Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Tržaška 19, Ljubljana,
- Odvetnik Bojan Župevec, Hrvatski trg 3, Ljubljana,
- Zavod za gradbeništvo Slovenije, Dimičeva 12, Ljubljana,
- Republika Slovenija, Ministrstvo za finance, Sektor za javna naročila, gospodarske javne službe in koncesije, Beethovnova 11, Ljubljana.