018-147/04 Občine štore
Številka: 018-147/04-24-1220Datum sprejema: 6. 7. 2004
Sklep
Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 23. člena Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja (Uradni list RS, št. 78/99, 90/99, 110/02 in 42/04; v nadaljevanju: ZRPJN) po članu dr. Aleksiju Mužini, v postopku nadzora nad zakonitostjo postopka sofinanciranja programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti za leto 2004 v občini štore, in na podlagi zahtevka za revizijo, ki ga je vložil Jure Lukaščik, Udarniška 4, štore (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje Občine štore, Cesta XIV. Divizije 15, štore (v nadaljevanju: Občina štore), dne 06.07.2004
odločila:
Pritožba se kot neutemeljena zavrne.
Obrazložitev:
Občina štore je na podlagi 102. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02; v nadaljevanju: ZUJIK) v glasilu štorski občan objavila javni razpis za sofinanciranje programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti za leto 2004.
Vlagatelj je dne 07.06.2004 na Državno revizijsko komisijo naslovil zahtevek za revizijo, ki ga je le-ta z dopisom, št. NVD-610/04-21-1063, z dne 09.06.2004, poslala Občini štore v pristojno odločanje.
Občina štore je vlagateljev zahtevek za revizijo s sklepom, št. 66000-0004/2004-008, z dne 23.06.2004, kot nepopolnega zavrgla, saj vlagatelj zahtevka za revizijo ni v zakonskem roku dopolnil s potrdilom o vplačilu takse skladno z določbo 22. člena ZRPJN. Vlagatelj je sklep Občine štore prejel dne 28.06.2004.
Vlagatelj je vložil pritožbo na Državno revizijsko komisijo, z dne 30.06.2004, ki ji je priložil vlogo za oprostitev takse po 22. členu ZRPJN.
Po pregledu dokumentacije je Državna revizijska komisija v skladu z drugo alinejo drugega odstavka 23. člena ZRPJN odločila, kot izhaja iz izreka tega sklepa, in sicer iz razlogov, ki so navedeni v nadaljevanju.
Državna revizijska komisija opozarja, da ZRPJN v prvem odstavku 22. člena določa: "Vlagatelj zahtevka za revizijo mora ob vložitvi zahtevka plačati na ustrezen račun pri ministrstvu, pristojnem za finance, takso v višini 100.000 tolarjev, če je zahtevek za revizijo vložen v postopku oddaje javnega naročila za blago in storitve, oziroma 200.000 tolarjev, če je zahtevek za revizijo vložen v postopku oddaje javnega naročila za gradnje. V postopku oddaje javnih naročil, ki jih mora naročnik objaviti v Uradnem glasilu Evropskih skupnosti, se taksa iz prejšnjega stavka podvoji.".
Državna revizijska komisija nadalje opozarja, da je skladno s 6. točko tretjega odstavka 12. člena ZRPJN potrdilo o vplačilu takse iz 22. člena ZRPJN obvezni sestavni del zahtevka za revizijo. V četrtem odstavku istega člena je določeno, da če vlagatelj v danem roku (treh dni od prejema zahteve za dopolnitev zahtevka za revizijo) zahtevka za revizijo ne dopolni s potrdilom o vplačilu takse, naročnik zahtevek za revizijo zavrže s sklepom.
Državna revizijska komisija ob navedenem poudarja, da ZRPJN ureja vprašanje plačila takse na avtonomen način, zato glede tega vprašanja ni mogoče uporabiti drugih pravnih pravil. Skladno s 6. točko 12. člena ZRPJN je potrdilo o vplačilu takse procesna predpostavka za popolnost zahtevka za revizijo, kar pomeni, da ZRPJN ne dopušča oprostitve plačila takse in da od procesnega predpogoja za vsebinsko obravnavo zahtevka za revizijo ni mogoče odstopiti. Državna revizijska komisija spričo navedenega ugotavlja, da je Občina štore ravnala pravilno, ko je zahtevek za revizijo kot nepopolnega zavrgla.
S tem je odločitev Državne revizijske komisije iz izreka tega sklepa utemeljena.
Ob navedenem pa gre nujno dodati, da se predmetni postopek nanaša na javni razpis za sofinanciranje programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti, ki je opredeljen v ZUJIK. Člen 57 ZUJIK (financiranje javnih kulturnih programov) določa: "Država oziroma lokalna skupnost skleneta z izvajalcem javnega kulturnega programa pogodbo iz 93. člena tega zakona na podlagi javnega razpisa oziroma javnega poziva po postopku, določenem v tem zakonu. Pogodba se praviloma sklepa za več let.". Iz navedene določbe je očitno, da ZUJIK avtonomno ureja postopek (so)financiranja javnih kulturnih programov, ki ga zato ni mogoče zamenjevati s postopkom javnega naročanja po Zakonu o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00, 102/00, 2/04; v nadaljevanju: ZJN-1) ali drugim postopkom po kateremkoli drugem zakonu.
Javno naročilo, po drugi strani, je po svoji vsebini, skladno s 1. točko prvega odstavka 3. člena ZJN-1 "celotni skupek dejanj, ki jih opravi naročnik s ciljem nabave blaga, oddaje storitev ali gradenj po tem zakonu". Kot je razvidno iz navedene določbe, med taksativno določenimi predmeti javnih naročil ni sofinanciranja javnih kulturnih programov.
Državna revizijska komisija opozarja, da v predmetnem postopku očitno ne gre za javno naročilo, zato tudi ni predvideno pravno varstvo v postopku revizije postopka oddaje javnega naročila. Pravno varstvo v postopkih javnega razpisa za financiranje javnih kulturnih programov je glede na prvi odstavek 100. člena ZUJIK (ki se glasi: "Kolikor niso vprašanja postopkov javnega razpisa in javnega poziva v tem zakonu drugače urejena, se zanju smiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek.") zagotovljeno v upravnem postopku in/oziroma upravnem sporu.
Državna revizijska komisija zato poudarja, da tudi če bi bila v predmetnem postopku izpolnjena procesna predpostavka plačila takse, bi bilo potrebno zahtevek za revizijo spričo zgoraj navedenega zavreči kot nedopustnega.
POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Po končanem postopku pred Državno revizijsko komisijo je sodno varstvo zagotovljeno v postopku povračila škode pred sodiščem splošne pristojnosti (peti odstavek 23. člena ZRPJN).
V Ljubljani, dne 06.07.2004
dr. Aleksij Mužina,
član Državne revizijske komisije
Vročiti:
- Občina štore, Cesta XIV. Divizije 15, štore
- Jure Lukaščik, Udarniška 4, štore
- Ministrstvo za finance, Sektor za javna naročila in koncesije, Tržaška 19a, Ljubljana