018-081/04 Skupnost zdravstvenih zavodov
Številka: 018-81/04-21-776Datum sprejema: 3. 5. 2004
Sklep
Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljnjem besedilu: Državna revizijska komisija) je na podlagi 23. člena Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja (Uradni list RS, št.: 78/99, 90/99, 110/02 in 42/04; v nadaljnjem besedilu: ZRPJN) po predsednici mag. Mariji Bukovec Marovt v postopku nadzora nad zakonitostjo postopka oddaje javnega naročila za prevoze dializnih bolnikov in nenujne reševalne prevoze ter na podlagi zahtevka za revizijo, ki ga je vložil samostojni podjetnik Prevozništvo Dušan Vereš s.p., Bakovci, Mladinska 55, Murska Sobota (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj), zoper ravnanje Skupnosti zdravstvenih zavodov, Arhitekta Novaka 2b, Murska Sobota (v nadaljnjem besedilu: naročnik), dne 03.05.2004
odločila:
Zahtevek za revizijo se zavrže.
Obrazložitev:
Naročnik je dne 26.05.2003 sprejel sklep, št. 59/1-03, o začetku postopka oddaje javnega naročila in imenovanju komisije za prevoze dializnih bolnikov in nenujne reševalne prevoze. Javni razpis za predmetno javno naročilo je naročnik objavil dne 30.05.2003 v Uradnem listu RS, št. 49-51/2003, pod številko objave Ob-95015. Naročnik je s sklepom o oddaji javnega naročila po odprtem postopku, št. 59/2-2003, z dne 10.07.2003, vse ponudnike obvestil, da na podlagi 77. člena Zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00, 102/00; v nadaljevanju: ZJN-1) zavrača vse ponudbe kot neprimerne in nesprejemljive.
Vlagatelj je pri naročniku vložil zahtevek za revizijo, z dne 17.07.2003, v katerem navaja, da je naročnik vse ponudbe zavrnil iz razloga, ker so ponujene cene bistvene višje, kot jih le-temu priznava ZZZS, zaradi česar so zanj neprimerne in nesprejemljive. Vlagatelj navaja, da lahko naročnik v tem primeru nadaljuje postopek s pogajanji po določbah 20. člena ZJN-1. V kolikor pa naročnik vse ponudbe zavrne, pa mora to pisno utemeljiti in posebej natančno navesti razloge za zavrnitev. Vlagatelj smatra, da gre v predmetnem postopku za kršitev določil ZJN-1. Vlagatelj navaja, da je podal na svojo ponudbeno ceno (109,41 SIT) 10% popust, zaradi česar je trditev naročnika, da je vlagatelj podal premajhen popust, po vlagateljevem mnenju sporna. Naročnik namreč v razpisni dokumentaciji ni navedel najmanjšega procenta znižanja cene za opravljene storitve, ampak navaja kot izhodišče za znižanje cene le uradno ceno 10941 SIT (za dializne prevoze) in 141,35 SIT (za nenujne prevoze). Vlagatelj zaradi navedenega zahteva, da naročnik razveljavi sklep o oddaji javnega naročila in izpelje postopek s pogajanji, obenem pa zahteva, da naročnik pisno prekliče svojo trditev o morebitnem dogovoru med ponudniki, saj je le-ta neutemeljena.
Vlagatelj je z dopisom, z dne 13.04.2004, ki ga je posredoval Državni revizijski komisiji le-to obvestil, da do dne oddaje tega dopisa od naročnika v zvezi z vloženim zahtevkom za revizijo še ni prejel nobenega odgovora naročnika ter zahteva odgovor Državne revizijske komisije v zvezi z vloženim zahtevkom za revizijo.
Državna revizijska komisija je z dopisom, št. 018-81/04-21-693, z dne 15.04.2004, pozvala, naročnika, da ji skladno z določili 17. člena ZRPJN odstopi relevantno dokumentacijo, kar je naročnik storil v prilogi dopisa, št. 35/1-2004, z dne 19.04.2004. Naročnik je navedel, da je o vloženem zahtevku za revizijo obvestil vse ponudnike, hkrati pa jih je obvestil, da bo prevoze nenujnih in dializnih bolnikov naročnik opravljal sam, zaradi česar smatra, da revizija zoper omenjeni sklep nima nobene pravne podlage, saj je naročnik s sklepom o oddaji javnega naročila po odprtem postopku, št. 59/2-2003, z dne 10.07.2003,v celoti razveljavil postopek.
Po pregledu celotne dokumentacije iz spisa Državna revizijska komisija ugotavlja, da bi naročnik moral, ne glede na odločitev, ki jo je sprejel v sklepu o oddaji javnega naročila po odprtem postopku, št. 59/2-2003, z dne 10.07.2003 (zavrnitev vseh ponudb po 77. členu ZJN-1), obravnavati vloženi zahtevek za revizijo skladno z določili 12., 13. in 16. člena ZRPJN. Kakor je ugotovljeno, naročnik v roku 15 dni od prejema zahtevka za revizijo ni odločil o vloženem zahtevku za revizijo, zaradi česar se skladno z določili drugega odstavka 16. člena ZRPJN šteje, da je zahtevek za revizijo zavrnil. Drugi odstavek 16. člena ZRPJN določa, da lahko vlagatelj, v kolikor v 20 dneh od dne, ko je naročnik prejel zahtevek za revizijo, ne prejme odločitve o njem, nadaljuje postopek pred Državno revizijsko komisijo.
Državna revizijska komisija ugotavlja, da je mogoče skladno z zgoraj citiranimi členi ZRPJN dopis vlagatelja, z dne 13.04.2004, šteti kot zahtevo za nadaljevanje postopka pred Državno revizijsko komisijo ter da so skladno z drugim odstavkom 17. člena ZRPJN v povezavi s prvim odstavkom 19. člena ZRPJN izpolnjeni pogoji za nadaljevanje revizijskega postopka pred Državno revizijsko komisijo.
Državna revizijska komisija je v nadaljnjem postopku preverila, ali je zahtevek za revizijo dopusten in ali je vlagatelj aktivno legitimiran za vložitev zahtevka. Vlagatelj ima kot ponudnik, ki je oddal svojo ponudbo, v skladu z 9. členom ZRPJN interes za dodelitev naročila in bi mu bila lahko povzročena škoda zaradi ravnanja naročnika, ki se v zahtevku navaja kot kršitev naročnika v postopku oddaje javnega naročila, zato je aktivno legitimiran kot stranka v postopku in upravičen do vložitve revizijskega zahtevka.
Državna revizijska komisija je, po tem ko je ugotovila, da vlagateljev zahtevek za revizijo ne vsebuje vseh obveznih sestavin iz 12. člena ZRPJN, z dopisom, št. 018-81/04-21-738, z dne 20.04.2004, skladno z določili prvega odstavka 21. člena ZRPJN v zvezi z določilom prvega odstavka 22. člena ZRPJN, le-tega pozvala, da ga v roku petih (5) dni od prejema tega poziva dopolni s potrdilom o plačilu takse iz 22. člena ZRPJN v višini 100.000,00 SIT, ter ga obvestila, da bo, v kolikor vlagatelj tega ne bo storil, po preteku tega roka štela, da je zahtevek za revizijo umaknil.
Ne glede na to, da bi moral že naročnik skladno z 12. členom ZRPJN ugotavljati, ali je zahtevek za revizijo popoln, Državna revizijska komisija pred meritorno obravnavo zahtevka za revizijo ponovno ugotavlja, ali zahtevek za revizijo vsebuje vse sestavine iz tretjega odstavka 12. člena ZRPJN. Če ugotovi, da ni popoln, mora vlagatelja pozvati, da ga dopolni. Rok za dopolnitev je 5 dni in teče od dne, ko je vlagatelj prejel zahtevo za dopolnitev.
Po pregledu celotne dokumentacije iz spisa je Državna revizijska komisija ugotovila, da vlagatelj zahtevka za revizijo, kljub pozivu Državne revizijske komisije, št. 018-81/04-21-738, z dne 20.04.2004, ni dopolnil in da le-ta ne vsebuje vseh obveznih sestavin, določenih v tretjem odstavku 12. člena ZRPJN. Državna revizijska komisija je vlagatelja namreč pozvala, da zahtevek za revizijo v roku petih (5) dni od prejema poziva Državne revizijske komisije dopolni s potrdilom o plačilu takse iz 22. člena ZRPJN v višini 100.000,00 SIT. Državna revizijska komisija ugotavlja, da je vlagatelj omenjeni poziv na dopolnitev zahtevka za revizijo prejel dne 21.04.2004 ter da se je petdnevni rok za dopolnitev zahtevka za revizijo iztekel dne 26.04.2004. Državna revizijska komisija tako ugotavlja, da vlagatelj v zahtevanem roku ni dopolnil zahtevka za revizijo s takso iz 22. člena ZRPJN, zaradi česar je potrebno vlagateljev zahtevek za revizijo skladno s prvo alineo prvega odstavka 23. člena ZRPJN zavreči.
POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Po končanem postopku pred Državno revizijsko komisijo je sodno varstvo zagotovljeno v postopku povračila škode pred sodiščem splošne pristojnosti (člen 23/5 ZRPJN).
V Ljubljani, dne 03.05.2004
mag. Marija Bukovec Marovt, univ.dipl.prav.
Predsednica Državne revizijske komisije
Vročiti:
- Skupnosti zdravstvenih zavodov, Arhitekta Novaka 2b, Murska Sobota,
- Prevozništvo Dušan Vereš s.p., Bakovci, Mladinska 55, Murska Sobota,
- Ministrstvo za finance, Sektor za javna naročila in koncesije, Tržaška 19a, Ljubljana.